Implantologie behandeling

Implantologie behandeling

Op deze pagina wordt stapsgewijs duidelijk gemaakt hoe een implantologie behandeling er uit ziet.

Eerste stap: in kaart brengen van de situatie

Tijdens dit consult brengen wij uw algemene gezondheid en mondsituatie in kaart. Ook wordt er gekeken of er voldoende kaakbot aanwezig is. Als dit niet het geval is, kan onze implantoloog de hoeveelheid kaakbot eventueel aanvullen met een herstelbehandeling. Verder wordt de breedte van uw kaak gemeten, onderzoeken we de conditie van uw tandvlees en kijken we hoe eventuele tanden en kiezen op elkaar passen.

Mogelijk worden er gebitsfoto’s gemaakt of afdrukken genomen zodat het tandtechnisch laboratorium een mal van uw gebit kan maken. Bij een all-on-4 of all-on-6 prothese wordt er een (driedimensionale) CT-scan van uw kaak gemaakt. Dit is nodig om de exacte positie van de toekomstige implantaten te kunnen bepalen.

Tweede stap: tandimplantaten plaatsen

Onze implantoloog plaatst de implantaat onder een plaatselijke verdoving in de kaak. Deze relatief eenvoudige ingreep is ook op oudere leeftijd prima mogelijk. Het duurt 6 tot 12 weken voordat de tandimplantaten stevig in het kaakbot vast zitten. In de tussentijd kunt u met een kleine aanpassing uw eigen kunstgebit blijven dragen. Wij zorgen er altijd voor dat u weer mét tanden de deur uit gaat.

Praktijk sfeerbeeld

Derde stap: tandimplantaten zijn vastgegroeid

Uw nieuwe tanden of kiezen worden in een tandtechnisch laboratorium gemaakt. Daarvoor hebben we een afdruk nodig waarop de positie van uw implantaten zichtbaar is. Hierin wordt gips gegoten. Na uitharding van dit gipsen model kan de tandtechnicus de kroon, brug, prothese of het klikgebit op maat maken en deze op de implantaten plaatsen.

Behandeling is klaar, en nu?

Ook een kroon, brug, prothese of klikgebit op basis van implantaten dient goed onderhouden te worden. Klik hier voor meer informatie over hoe u dit het beste kunt doen.

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Mondzorgcentrum Vlaardingen? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900 - 15 15.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Open
maandag08:00 - 12:00 | 12:30 - 16:30
dinsdag08:00 - 12:00 | 12:30 - 16:30
woensdag08:00 - 12:00 | 12:30 - 16:30
donderdag08:00 - 12:00 | 12:30 - 16:30
vrijdag08:00 - 12:00 | 12:30 - 14:30
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Marisstraat 2
Vlaardingen 3131 GM
Route

Patiëntervaringen

2622 reviews · ⭐ 8.7 gemiddeld

Deskundig

Goed geholpen pijnklachten weg

Geweldig

Elke bezoek bij de tandarts doe ik dat met een groote glimlach. Iedereen is super aardig en ik wordt altijd goed ontvangen en behandeld.

Prachtig

Vriendelijk en vertrouwd.

Fijne praktijk

Goed en aardig personeel

Prima service!

Ik werd zorgvuldig geholpen door de assistente en de tandarts. Prima service!

Word altijd keurig geholpen

Altijd op tijd en keurig geholpen

Helemaal tevreden :)

Ik ben heel vriendelijk geholpen tijdens mijn tandartsbezoek.

Fijn

Geen comentaar

Fijn

Goede uitleg. Klant vriendelijk.

Prima

oke

-

-

geen

Geen

Ik werd op tijd behandeld.

Ik werd op tijd en netjes behandeld.

Fijne tandarts

Eerste bezoekje aangezien dit mijn nieuwe tandarts is na verhuizen en was erg prettig

Heel tevreden

Ben best angstig maar ze stellen me gerust

Prettige vriendelijke behandeling

Prettige vriendelijke behandeling

Professionaliteit

Ik werd geholpen door een jonge vrouw en zij keek gelijk in mijn dossier. Vroeg ook om mijn type ICD en gaf tijdens en na de behandeling goede tips en tricks

Lieve en vakundige mensen.

Ze zijn meegaand en vakkundig.

Goed

Goede advies

Fijne ervaring

Fijne ervaring

Dikke prima !

Ben tegenwoordig banger voor de kapper dan voor de tandarts ! :-)

Goede informatie

Tot nu toe, heb ik goede service en uitleg gekregen.

Prima.

Vriendelijke ontvangst, nette omgeving binnen, professionele tandarts en assistent, snel geholpen en klaar.